Mesto za prave preporuke

Kada je pre par meseci Sandens 2017 završen, u domaćim medijima se gotovo niko, nažalost, nije osvrnuo na nagrađene filmove sa tog festivala, i pored toga što taj program obično predstavlja odličnu preporuku za sve što bi trebalo pogledati ove godine, bilo na redovnom repertoaru, nekom domaćem filmskom festivalu ili, u očaju snalaženja, utefterisati za legalni daunload. Ovaj najpoznatiji svetski festival nezavisnog filma zaslužan je za blistave karijere reditelja Kventina Tarantina, Stivena Soderberga, Darena Aronofskog i najsvežijeg, Damijena Čazela. Tridesetosmogodišnji Sundance Film Festival u svom programu ima ogromnu količinu šarmantnih i ozbiljnih indie ostvarenja, igranih i dokumentarnih, a nekoliko poslednjih godina predstavlja odličan reper za najprestižnije filmske nagrade.

Ako prelistamo samo poslednjih par godina, možemo da pronađemo bar pet fimova koje –ako do sada niste – obavezno treba da pogledate. Na primer, odlični debi Damijena Čazela “Whiplash”(Sundance 2014), koji je svom mladom tvorcu obezbedio put do megaskupog mejnstrima “La La Land”. Zatim prefinjenu malu indie dramu sa elementima komedije “Me and Earl and the Dying Girl”(Sundance 2015), pa neodoljivi, veseli novozelandski “Hunt for the Wilderpeople” Taike Vaititija, koji je bio u epicentru pažnje prošle godine. Jer, kada se ovaj film, sedam meseci posle premijere na festivalu, konačno pojavio u svetskim bioskopima, Instagram i Tviter su se prosto upalili od pozitivnih komentara. Ova senzacija kod nas u bioskope, nažalost nije stigla, ali je bar prikazana na Festu pod naslovom “Lov na divljake”. Zatim teškaš “Manchester by the Sea” (Sundance 2016), koji je mesecima bio u centru pažnje pred poslednju dodelu Oskara. Kenet Lonergan je za scenario i režiju ovog filma dobio nekoliko značajnih nagrada, ali je u stvari trijumfovao Kejsi Aflek, maestralno odigranom ulogom (koja nije bila pisana za njega!) i gomilom najvažnijih priznanja. Tu je i ovogodišnji pobednik festivala, dobitnik nagrade U.S. Grand Jury Prize: Dramatic, film “I Don’t Feel at Home in This World Anymore”. Ovaj rediteljski debi Mejkona Blera (glumac iz krimića “Blue Ruin”), sa Melani Linski i Ilajdžom Vudom u glavnim ulogama, dinamična je, vrlo duhovita i slatko nespretna priča o konačnoj depresiji i nesnalaženju sa usamljenošću i sveprisutnim ljudskim sebičlukom. Ovo je trejler, pa razmislite kako ćete pogledati film… 🙂

MINI ME: Na ovogodišnjem SFF premijerno je prikazan triler “Wind River”,  rediteljski debi sve popularnijeg američkog scenariste Tejlora Šeridana (scenarista hitova “Sicario” i “Hell or High Water”). Naravno, on osim režije potpisuje i scenario za ovu priču o ubistvima u američkom indijanskom rezervatu Wind River, i istrazi koju vode FBI agent (Elizabet Olsen) i tragač i čuvar parka (Džeremi Rener). Za film još nije napravljen trejler, ali se iz izveštaja sa SFF-a može zaključiti da je Renerova gluma fascinantna i vredna nominacije za Oskara (kvalitet kreacije uporedili su sa onom u “Hurt Lockeru”), da je Tejlor Šeridan pravilno postupio kada je odlučio i da režira film (publika ga je na premijeri pozdravila duuugim aplauzom), kao i da će film u avgustu početi svoj bioskopski život. A možda usput osvoji i neke važne nagrade.

 

 

(Visited 37 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like