Muzika za dobro raspoloženje

+ još jedan specijalitet iz kuhinje ekscentričnog kanadskog muzičara. Grandiozan. U eri pandemije, me likey 🙂

Dogodilo se na današnji dan 2020. Uspeli smo da se, u foto-finišu, ogrebemo za rasnu živu svirku i to pre tačno godinu dana, u Zagrebu. Uživali smo u stvarima koje nam danas tako nedostaju: finom društvu, lepoj gradskoj arhitekturi i koncertu Editorsa. Da smo znali kakva nam godina predstoji, opustili bismo se mnogo, mnogo više a možda i ostali koji dan duže.

Situacija je već tada bila prilično sumnjiva, pa smo onako oprezni, prvi put u životu, svirku pratili s tribina, a ne ugužvani u razdraganoj masi. Tokom ta tri zagrebačka dana slušali smo uglavnom diskografiju Editors i jedini album Bili Ajliš (čiji smo hit pevušili i u šetnjama po gradu, jer se u blizini našeg smeštaja nalazio neki šteketavi- bad guy, duh-zvučni semafor), bili smo veseli, bili smo dobro.

Ali, kako je godina odmicala, hrana za dušu se mrvila, energija je kopnila. Trebalo je smoći snage da se ostane zdrav, da se otuđi s opravdanjem i da se održi potrebna distanca.

Nije bilo festivala, u normalnim društvima nije bilo okupljanja, niti koncerata, otkazane su pozorišne predstave, zatvoreni bioskopi. Da, ostale su nam knjige, bar to. Svaki live stream koncert predstavljao je dostojanstven čin (hvala!), mada se za neke najbolje albume iz karantina to ne bi moglo reći.

Dobro smo ugazili u godinu u kojoj ćemo znati da li smo se izvukli ili ne, a nas već nekoliko meseci u optimističnom raspoloženju drži After Hours, Weekndov poslednji studijski album iz marta 2020.

The Weeknd, nestašni dečko R&B i pop scene, koji je s prethodna tri albuma osvojio sve ono iole važno u svetu muzike, s pravom se ljutnuo što ovog puta nije nominovan za Grammy. Mi ga kapiramo, jer su među nominovanima za album/pesmu itd.  i neki ozbiljno prosečni uradci.

Živimo u 21. veku, znamo kako to ide; nagrade odavno nisu merilo kvaliteta.

After Hours je pravi rasni retro, sa čistim, melodičnim hitovima (o poroku, zavisnosti, površnosti i neodgovornosti) poput Blinding Lights, In Your Eyes, Save Your Tears, Too Late ili Snowchild, i sa spotovima od kojih se, kao i obično kad je ovaj muzičar u pitanju, diže kosa na glavi. Kao uvod u svoj mini koncert u poluvremenu Super Bowla, tačnije u petak, 5. februara, The Weeknd je objavio The Highlights, specijalno izdanje sa najistaknutijim pesmama sa dosadašnjih albuma koje je u Srbiji dostupno na servisima Spotify, Deezer, Apple Music i YouTube Music, kao i širom sveta u svim digitalnim prodavnicama: http://theweeknd.co/thehighlights.

Dogodilo se prošle noći. Ekscentrični The Weeknd je maher za žive nastupe pa je zato mini koncertom u poluvremenu Super Bowla, u eri pandemije, isporučio još sjajnijih 12 i kusur minuta od onih koje smo videli na dodelama MTV VMA (letos) i American Music Awards (jesenas).

SB je, tradicionalno, grandiozni događaj (NFL, Tom Brejdi, sedmi trofej, Ballers itd), te izvođači treba publiku da ostave bez daha. Kada smo čuli da nastupa Weeknd i da je uložio i svoje milione u pripremu događaja, znali smo da će biti spektakularno.

Nije bilo muzičkog pojačanja, The Weeknd je to izneo sam (protiv svih), delom na tribinama, delom na terenu, uz ogroman plesni ansambl, spektakularnu scenografiju, masivne efekte i, naravno, vatromet.

Čovik je umjetnik, talentovan, s mrvom megalomanije; sve je bilo kako treba i na mestu, potpuno u funkciji, kao i stajliš eksploatacija golden ejdža Majkla Džeksona (pogledati 4:56 min, kakav savršen Thrilleriš sekund), rekoh već, rasni retro. Društvene mreže su se upalile, ispucano je stotine, hiljade mimova u kojima je upravo Abel Tasfe (pravo Weekndovo ime) glavna zvezda.

Napunili smo baterijice, možemo dalje. 🙂

YouTube
(Visited 33 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like