Najbolje od Novog Sada

Ladies and gentelmen, Vladimir Aćić: didžej, producent i pedagog. Dobro je što takvi sugrađani postoje! 🙂

 

Kada i kako si počeo da se baviš didžejingom? To je bio sasvim jedan običan dan, bar je tako počeo… 🙂 Jednom prilikom otišao sam po drugara Lakija na “In radio”, gde je on radio kao tonac, i tu se našla stara ekipa novosadskih didžejeva – Mr P, Dača, Zlatan, Sexy Batke i, ako se dobro sećam, Fakir – koji su u to vreme organizovali takmičenje neafirmisanih didžejeva u klubu “Akvarijus”. U jednom trenutku Laki je otišao do toaleta, a ja sam ostao sam za miksetom. Oni su pomislili da sam ja tonac, pa mi je Mr P prišao i pitao me hoću li da učestvujem na takmičenju. Malo sam zastao i odgovorio, “Hoću, naravno”, jer mi je odmah bilo u glavi da će me Billy naučiti svemu što treba. Te noći sam nazvao Billyja i rekao mu, “Znaš šta sam uradio? Prijavio sam se za takmičenje mladih i neafirmisanih didžejeva!”, a s druge strane žice samo se čulo kako se lupio po čelu – pljas 🙂 Bilo je leto i “Paradiso” nije radio, ali on je bio tamo i zezao se s pločama, pripremao se za novu sezonu, pa me je odmah pozvao da mu se pridružim i tako sam, u stvari, i počeo da vežbam. Igrom slučaja, preko Billyja sam upoznao neke ljude i otišao na radio “As”, gde sam proveo nekoliko godina i radio više emisija, a uz Tonija Bilinčića i Sašku. Osim toga, jedan sam od pokretača emisije “Club’n’Bar”, koja je na sjajan način promovisala klupsku scenu, a u kojoj sam kasnije bio i čest gost.

Ko je uticao na tvoj muzički stil? Na početku karijere imao sam dosta idola. Kroz njihov rad sam se pronašao i povezao sa muzičkim pravcem koji mi najviše odgovara i inspiriše me, a to je techno.

A kako je biti didžej u Srbiji 2017? Ja se didžejingom bavim od 2003. godine. Od tada se ova scena dosta razvila. Godinama je napredovala, kako je rastao Exit festival. Danas je Srbija jako aktuelno mesto za didžej nastupe. Dosta didžejeva iz inostranstva jedva čeka da dođe u Srbiju i oseti našu atmosferu, koju zaista retko osete u drugim državama Evrope i sveta. Postali smo veliko tržiste, i lepo je biti deo toga svih ovih godina.

Ko sve može da pohađa novosadsku DJ školu Kulturno sklonište i kako obično izgleda prvi čas u tvojoj školi? Svako ko bi želeo da se bavi didžejingom može da upiše školu. Najmlađi polaznik ima 11 godina a bilo je ljudi i od 40 godina… Ako imaju volju i želju, vrata su im širom otvorena. Prvo se upoznam s polaznicima, proćaskamo malo, a potom im objasnim zašto su Technicsovi gramofoni najbolji. Oni imaju najbolji motor, koji su godinama svi hteli da ga iskopiraju, ali su tek sad uspeli u tome, jer im je Technics prodao patent – nakon 30 godina vladavine didžej scenom. Objasnim im šta je glava, šta je ručica, šta je anti-skate, kako se namešta teg, kako radi motor, šta je pitch control. Potom ih polako uvodim u beat to beat miks, i uvek počinjemo s dva vinila koji imaju istu bitažu, jer ne radimo odmah s pitch controlom, a potom im objašnjavamo kako se radi miks – kad treba da uđu, kad treba da izađu, šta je bitno za dinamiku miksa. Kasnije ih, naravno, učimo da znanje stečeno na gramofonima primene na CD plejere, jer je u pitanju drugačiji osećaj, ipak je gramofon osetljiviji od CD plejera. Učimo ih i da skrečuju, donosimo na časove FX procesore, a u opticaju su i razne vrste mikseta i plejera, kako bi polaznici po završetku kursa znali da rade na svim modelima. U svakom slučaju, uvek polazimo od nule, bez obzira ima li polaznik neko predznanje ili ne.

Da li uskoro negde nastupaš? Trenutno imam nekoliko ugovorenih nastupa, a za nekoliko pregovaram: 29. aprila 2017. Aurora Club /Primosten/CRO, 13. maja 2017. Dom Mladih/Sarajevo/BIH, 2. juna 2017. Dimensions Festival 2017 Promo Party @ Petrovaradinska tvrđava/Novi Sad/SRB i 28. juna 2017. Kanizsa Feszt/SRB/

(Visited 134 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like