Filmski rolerkoster & that Killer Track…

Tekst: Lolaoops Photo: Sony Pictures Entertainment Inc./Wilson Webb 

Sa svoja dva sata najkvalitetnije moguće akcije bez docrtavanja, dobro odmerenom pričom, par fenomenalnih dugih kadrova, moćnom montažom, savršenim saundtrekom, (od The Jon Spencer Blues Explosion, preko Barija Vajta, Commodores, The Beach Boys do T.Rexa, Young MC-ja i Queen) blistavim automobilima i poštenom glumom, BABY DRIVER ostavlja bez daha, a prave ljubitelje filmskog zanata čini movieustondiranim. Posle projekcije u-skoro-pa-praznoj-sali (dva stranca, tri IT-jevca, dve porodice i mi), otišli smo na piće, da bismo oko sat i po sedeli srećno odustajući od razgovora, svesni da smo doživeli zajedničko i apsolutno bioskopsko iskustvo. Kao rolerkoster, Baby Driver ne ostavlja prostor za razmišljanje, ščepa vas i gotovo dva sata drži u profi klinču sa minimumom kiseonika. Pore upijaju muziku, akciju i priču. Tim redosledom. Bez mrdanja. Film se oslanja na najbolje od Sema Pekinpoa i Voltera Hila, Jetsovog Bulita, sa daškom Point Breaka Katrin Bigelou i posoljen trunkom The Blues Brothersa, uz ženske likove koji su otelovljenje muških snova, kao u opusu Dejvida Linča. I pored tog omaža, film je originalan i kompaktan.

Baby Driver je lični projekat i prva drama talentovanog Edgara Rajta (Shawn of the Dead, Hot Fuss, Scott Pilgrim vs the World, The World’s End), britanskog reditelja koji je inspiraciju za film dobio pre 22 godine, slušajući opaku pesmu Bellbottoms benda The Jon Spencer Blues Explosion. Akcija i drama i balet, žestoki mjuzikl sa savršenom koreografijom, sniman marljivo i vešto, iskren, ozbiljan i zabavan i koji, ipak, nije za svakoga. Film je autorski spektakl, a do sada i najoriginalnije ovogodišnje ostvarenje (uz Dunkirk), mada je priča jednostavna i ne govori mnogo o vrhunskom kvalitetu: da bi vratio dug, Bejbi (Ansel Elgort), odmalena vozi u akciju ljude lokalnog kriminalca (Kevin Spejsi) i obezbeđuje im siguran izlaz prilikom pljački (Džon Ham, Džejmi Foks, Elza Gonzales…).  Pošto ima tinitus, Bejbi je funkcionalan samo sa slušalicama i glasnom muzikom. Stvari se masivno komplikuju kada upozna Deboru (Lili Džejms).

MINI ME: Kad radi, Rajt radi studiozno i beskompromisno (producenti obično imaju pune ruke posla). Universal, koji je podržao tri od četiri ranija filma ovog reditelja, nakon pitcha, povukao se iz posla. Rajt je svojim novim finansijerima (TriStar, MRC) postavio određene uslove: muzika i naslov se ne menjaju, a film u Americi ima oznaku R (restricted).

Jer, ovaj film stvarno nije za svakoga. Pogotovo ne za fanove Fast and Furious, ljubitelje horora ili… TV serija. A sudeći po odsustvu kampanje, naročito nije za domaće distributere koji, mukice, obično ne znaju šta imaju u rukama. Baby Driver je od dobre berbe i verujem da će njegova sudbina biti slična sudbini inspiracije, filma The Driver Voltera Hila: da s godinama postane kult i konza. 🙂

 

 

 

(Visited 47 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like